Pagina's

zaterdag 18 augustus 2012

Taart

Zoals ik gisteren al vertelde, zijn we een dagje naar Texel geweest en hebben we aardbeien meegenomen. 's Avonds thuis ben ik lekker met een kopje thee mijn vakantie blogachterstand gaan lezen en ik kwam de leukste dingen tegen! Zo ook de roze taart van de dochter van Janina op 'elke dag zaterdag'. Echt een leuk idee en laat ik nou ook aardbeien hebben. Dus vanmiddag aan de slag. Het werd een taart met obstakels dat wel.

Het begon al met de verkeerde suiker. Ik bleek alleen donkerbruine suiker in huis te hebben. Ik stond al helemaal in de starthouding en had geen zin om weer naar de winkel te gaan. Dus jammer dan. De roze kleur van het beslag ging hiermee de mist in. Ik had geen Soeze biscuitdeeg kunnen krijgen dus dan maar gewoon biscuitdeeg. Terwijl ik de wasbak vol liet lopen met heet water om de eieren au bain marie te kunnen mixen, liep ik even weg om wat tegen manlief te zeggen. De beslagkom ging drijven en er kwam water bij mijn suiker. Grr. Suikerwater weg en nieuwe suiker (had ik gelukkig nog).
Toen de slagroom kloppen, die werd niet stijf. Ik strandde bij lobbig, nou ook jammer dan, niet te veel van gebruiken. Toen was de taart niet voldoende gerezen (of de vorm te groot) en kon ik de taart maar een keer doorsnijden, dan dus jam, aarbeien en slagroom in een laag. Smaakt net zo goed. Toen bleek dat ik eigenlijk te weinig jam had om lekker royaal te smeren en werden het dunne (!) laagjes.
Gelukkig had ik wel voldoende decoratie in huis (marsepein). Ik koos voor geel als hoofdkleur. De lap had ik blijkbaar iets te dun uitgerold want de jam zag je er door heen en hier en daar scheurde het iets in. Versieren heb ik met mijn jongste gedaan dus het werd een verzameling dieren. Tenslotte paste het geheel niet 1, 2, 3 in de koelkast en moest ik de halve inhoud daarvan reorganiseren.

Maar... smaken doet -ie prima! Dochter van Janina wat een goed idee!! Van de week probeer ik het nog eens maar dan met de juiste ingrediënten!



2 opmerkingen:

  1. oef wel een taart met hindernissen maar hij ziet er toch erg lekker uit en dat was hij vast ook wel, fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je de taart hebt gemaakt! En gewoon volhouden, de volgende poging, met de juiste ingredienten, gaat vast lukken! En eieren au bain marie mixen...daar hebben wij nog nooit van gehoord, staat dat in het recept van gewoon biscuitdeeg? Het poesje is superschattig zeg! Succes met je volgende poging, mijn dochter maakte vandaag nog een taart...dit keer een rode, mosschien een idee voor jou?! Nog een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra