Pagina's

donderdag 1 november 2012

Geglazuurd vrouwmens met col

Zo mijn vrouwmens is klaar. Gebakken, geglazuurd en wel. Glazuren is nog best een gedoetje en ik heb het niet helemaal goed gedaan maar voor de eerste keer vind ik het best goed gelukt. 

Voor het kind heb ik een col gebreid. Voor het eerst op een rondbreipen. In het begin gebruikte ik de "ouderwetse" breitechniek, dus met pen onder je arm. Maar dat kan niet bij een rondbreipen en mijn hele breiwerkje schommelde in mijn handen. Niet handig. Na enig speurwerk op internet zag ik de Duitse of Europese breitechniek. Dat lijkt meer op haken, wat een openbaring. Dat ging veel beter. Zo zie je maar weer wat geleerd.




PS. Kijk ook nog even bij mijn give away.

3 opmerkingen:

  1. Wow, dat vrouwtje is dat hartstikke goed gelukt!! Om trots op de zijn! En je col is ook leuk, heerlijk warm bij dit weer! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je vrouwmens is super geworden hoor! En je col ook!
    Ja, ik kan ook niet met een rond brei naald werken!
    Geef mij maar de ouderwetse techniek!
    Zou je even je adres aan mij door willen mailen?
    Ik wil jou ook graag wat sturen!

    Liefs, Juliƫtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind jouw vrouwmens heel erg mooi geworden.
    De uitleg met de breinaalden lijkt mij nogal ingewikkeld...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra