Pagina's

vrijdag 6 mei 2016

Huiswerk

Sinds een paar maanden volg ik een handwerkbijscholing in Gouda(net als juffrouw Ooievaar). Het is een hele leuke cursus waarbij ik vooral leer hoe ik handwerken kan toepassen op mijn werk. En uiteraard heb ik daarvoor huiswerk.

Een van de eerste opdrachten was iets maken waarbij je de zintuigen gebruikt.  De vilten vormen zitten in een zakje en door te voelen moeten de jongsten raden welke vorm het is. De vormen kunnen op het kleed worden neergelegd. Op vorm of op kleur.



De laatste les hebben we het gehad over de temperamenten. We hebben zelf lappen geverfd en bewerkt met bijenwaskrijt met een temperament als uitgangspunt. Vervolgens heb ik de lapjes verwerkt.

 Van twee lappen maakte ik een tas.



Bij deze lap heb ik een voorwerp (bijvoorbeeld een rieten onderzetter en stempels) onder de lap gelegd en met bijenwaskrijt over de lap gewreven. Thuis heb ik er een soort van quilt van gemaakt. Ik had nog nooit eerder gequild, ook weer een hele ervaring.


Nu weer verder met de volgende opdracht.

Fijn weekend,

groetjes Sandra

12 opmerkingen:

  1. Wat een mooie creaties. Het zintuigen project spreekt mij erg aan.
    Wat een heerlijke cursus lijkt het me, leuk om op je blog mee te mogen kijken
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke projecten! Grappig spel voor de kleintjes, mooi gemaakt! Tasjes zijn altijd handig en dat is het fijn als ze er goed uitzien :-) ik wist niet dat je nog nooit gequilt had, dacht dat ook in jouw handwerkkunsten voorkwam, maar het is je goed afgegaan dus wie weet volgt er nog meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker bezig Sandra, leuk spel,heb je bedacht en het ziet er ook zo mooi uit :)
    De tas is ook mooi en handig, je kunt er nooit genoeg van hebben. Leuk nu kan ik met jou meegenieten, veel plezier met je opdrachten, Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo wordt je getriggerd om met nieuwe technieken bezig te gaan, leuk hoor!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat jij de opleiding ook doet, Sandra! Een paar jaar terug las ik bij Paula over deze opleiding en ik blijf het interessant vinden om te volgen wat er gedaan wordt!
    Leuk om zelf stof te verven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om zo met nieuwe technieken in aanraking te komen!
    Het verven is goed gelukt.
    Fijn weekend.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Om zo'n huiswerk te maken zou ik helemaal niet geven, creatief bezig zijn is superleuk, zeker als je nieuwe dingen leert! Je maakte al prachtige dingen.
    Grtjes, rita;

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om zo te kunnen experimenteren!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om allemaal nieuwe dingen te leren. Ik vind de tas erg leuk!
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leer je hele aparte technieken, waar je zelf niet op zou komen, zeg.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je de opleiding ook doet!! Ik mis het wel een beetje, ik vond het elke keer zo gezellig samenzijn met allemaal verschillende "handwerkgekken". Leuke dingen heb je al gemaakt!
    Groetjes Severine

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra